زمین شناسی- دبیرستان زنده یاد مهندس مهدی صافی دستجردی
 
 
برچسب:, :: ::  نويسنده : میلاد

چرخه نیتروژن, نیتروژن

 

حدود 78 درصد از جوّ زمین را نیتروژن تشکیل داده است. مقدار معینی از این نیتروژن، به طور مداوم از جوّ گرفته و به آن بازپس داده می شود. به گردش مداوم نیتروژن بین خاک، آب، هوا و موجودات زنده «چرخه ی نیتروژن» می گویند. تمام موجودات زنده برای ادامه ی حیات به نیتروژن احتیاج دارند. در واقع نیتروژن یکی از اجزای تشکیل دهنده ی پروتئینها و اسیدهای نوکلئیک است که وجود هر دو برای ادامه ی حیات ضروری است.



ادامه مطلب ...


برچسب:, :: ::  نويسنده : میلاد

 

 

 

جنگلی زیر آب , عکس جنگلی زیر آب

 

آیا در باره جنگلی که نیمی از روز را روی آب است و نیمی دیگر را در زیر آب‌های گرم می‌خوابد چیزی شنیده‌ای؟

 

به بندر «لافت» می‌رسم؛ بندری در شمال غربی جزیره قشم. ساعت 6 صبح است.

 

تا آن دور دست‌ها، تا جایی که چشم کار می‌کند، چیزی جز آب‌های آرام خلیج‌ فارس نمی‌بینی. ساعتی می‌مانی، صبر می‌کنی. طولی نمی‌کشد جابه‌جا روی آب لکه‌های تیره‌ای می‌بینی. لکه‌هایی بیشتر و بیشتر که کم‌کم به شاخه‌های سرسبز درختانی انبوه تبدیل می‌شود. آرام و قرار نداریم. وسوسه دیدن جنگل «حرا» ما را به سمت قایق و راهنمای محلی می‌کشاند. حالا دیگر با کمال تعجب، جزیره‌های بزرگی را رو به روی خود می‌بینیم که بستر لجنی‌شان را جنگلی انبوه فرا گرفته است و جیغ و داد انواع پرنده‌ها بر بالای جزیره دمی خاموش نمی‌شود.



ادامه مطلب ...


درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پیوندهای روزانه
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان زمین شناسی- دبیرستان زنده یاد مهندس مهدی صافی دستجردی و آدرس safischoolzaminshenasi.LXB. ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 17
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 64
بازدید ماه : 111
بازدید کل : 6727
تعداد مطالب : 52
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1