زمین شناسی- دبیرستان زنده یاد مهندس مهدی صافی دستجردی
 
 
برچسب:, :: ::  نويسنده : میلاد

  از روزی که انسان برای نخستین بار شروع به نوشتن افکار خود کرد، پیوسته نگران موقعیت خود در عالم لایتناهی بوده است.
 



ادامه مطلب ...


 

بیرونیو ابن سینا

ابن سینا و ابوریحان بیرونی در علوم طبیعی و زمین شناسی نیز اطلاعات وسیعی داشته، كتاب ها و رساله های نفیسی در این زمینه نوشته اند.

كتاب "ماللهند" و "الجماهر فی معرفة الجواهر" بیرونی، بهترین متن در كان شناسی و زمین شناسی است و اطلاعات تفصیلی فراوانی در باره بسیاری از كانها، وزن مخصوص اجسام، گردش زمین به دور محور خودش و دور خورشید و ... به ما می دهد.



ادامه مطلب ...


برچسب:, :: ::  نويسنده : میلاد

هدف از ساخت این محتوا آشنایی با مراحل پیدایش جهان و بویژه بررسی سیر تکامل زمین، شرایط اقلیمی و گونه‌های حیاتی در هر یک از این دوره‌ها می‌باشد. از آنجا که چنین مجموعه‌ایی برای نخستین بار در  سطح کشور به صورت گسترده ساخته می‌شود، سعی شده تا ضمن پیروی از اسناد علمی، موضوعات به زبان ساده و قابل درک برای اغلب علاقه‌مندان و دانش‌آموزان و پرهیز از پرداختن به جزئیات ارائه گردد.

 



ادامه مطلب ...


زمین شناسی چیست؟زمین شناسی یا ژئولوژی (Geology) از لغت یونانی Geo به معنی "زمین" و Logos به معنی "علم" یا "منطق" گرفته شده است. به عبارت دیگرزمین شناسی علم مطالعه زمین می‌باشد.دید کلیزمین شناسی علمی است که درباره پیدایش زمین ، تشکیلات ، ساختمان و مواد تشکیل دهنده زمین ، کوهها ، دشت‌ها و اقیانوس و همچنین تاریخ پیدایش جانداران و تسلسل وقایع فیزیکی در زمین و بالاخره تحولاتی که در زمین صورت گرفته و می‌گیرد بحث می‌نماید.



ادامه مطلب ...



مقدمه

وقوع زمین‌لرزه‌ای هولناک و اسرارآمیز با نیرویی عظیم و ویران گر، فوران توده‌های مذاب سنگ از دهانه کوهی آتشفشانی، چشم‌انداز با شکوه دره‌ای عمیق در پای کوهی سر به فلک کشیده، گستردگی و تنوع سنگ‌های موجود در طبیعت، لایه‌های موازی سنگی و خاکی در دیواره یک تپه یا کوه و ده ها موضوع دیگر، از موضوعات مورد توجه زمین‌شناس است. زمین‌شناس بسیاری از پرسش‌های هیجان‌انگیز و جذاب پیرامون ما را به بحث و بررسی می‌گذارد. این که زمین در اولین روزهای عمر خود چگونه بوده است؟



ادامه مطلب ...


درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پیوندهای روزانه
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان زمین شناسی- دبیرستان زنده یاد مهندس مهدی صافی دستجردی و آدرس safischoolzaminshenasi.LXB. ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 41
بازدید هفته : 89
بازدید ماه : 136
بازدید کل : 6752
تعداد مطالب : 52
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1