زمین شناسی- دبیرستان زنده یاد مهندس مهدی صافی دستجردی
 
 

  آشنایی با سنگ های کربناته و رده بندی سنگ‌های آهکی
 
  آشنایی با سنگ های کربناته و رده بندی سنگ‌های آهکی
 
    سنگ آهک کربنات کلسیم(CaCO۳) به ندرت به صورت آهک خالص در طبیعت پیدا می‌شود. این سنگ بیشتر به صورت آهک رسی ، آهک ماسه‌ای و دولومیت یافت می‌گردد. ناخالصیهای مهم سنگ آهک شامل منیزیم ، سلیس ، آلومینیم و منگنز است.



ادامه مطلب ...


برچسب:, :: ::  نويسنده : میلاد

ژئومديسين يا زمين شناسى پزشکى شاخه اى از زمين شناسى زيست محيطى است که به بررسى ارتباط بيماريها و درمان آنها با وضعيت زمين شناسى مى پردازد . از سالها پيش دانشمندان ايرانى چون زکريا رازى و ابوعلى سينا به ارتباط بوم و زمين با بيماريهاى مختلف پى برده بودن براى مثال ابوعلى سينا در کتال قانون چنين عنوان نموده است : "



ادامه مطلب ...


برچسب:, :: ::  نويسنده : میلاد

در مبحثزمين شناسى محيطزيستکنش و واکنش انسان با محيط زمين‌شناسى بررسى مى‌شود. زمين‌شناسى محيطزيست علمى است که مورد قبول عامه واقع شده است.



ادامه مطلب ...


برچسب:, :: ::  نويسنده : میلاد
معرفی عملکرد مدیریت زمین شناسی دریایی:
امروزه انجام مطالعات و تحقيقات زمين شناسى دريايى در جهت اهداف مختلف اقتصادى، امنيتى، سياسى، ‌نظامى، ‌زيست محيطى و... با استفاده از تکنولوژى هاى پيشرفته و متدهاى نوين، ‌امرى اجتناب ناپذير تلقى مى شود. در همين راستا، ‌وجود صدها مرکز تحقيقاتى و آموزشى و همکارى هاى فيمابين در کشورهاى پيشرفته قابل توجه و تامل مى باشد.


ادامه مطلب ...


درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پیوندهای روزانه
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان زمین شناسی- دبیرستان زنده یاد مهندس مهدی صافی دستجردی و آدرس safischoolzaminshenasi.LXB. ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 60
بازدید ماه : 107
بازدید کل : 6723
تعداد مطالب : 52
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1